jueves, 11 de febrero de 2010

Figures retòriques

En la publicitat , s'utilitzen en abundància les figures retòriques per tal d'embellir el missatge que es vol transmetre.
Les figures més utilitzades en aquest llenguatge són:

PersonificaciÓ:
Figura retòrica que consisteix en l’atribució de qualitats humanes a animals, coses o conceptes.



Comparació
Acció de comparar dos o més objectes a fi de determinar llurs punts de semblança o de dissemblança. Figura retòrica per la qual un objecte és comparat a un altre que hom suposa més conegut, per fer més sensible aquell o una propietat d’aquell




Metàfora
Figura retòrica que consisteix a emprar un mot que expressa literalment una cosa per a expressar-ne una altra que té una certa semblança amb aquella




Metonímia
Figura retòrica que consisteix a designar una cosa amb el nom d’una altra amb la qual manté una relació necessària, com ara l’efecte per la causa, el contingut pel continent, etc., o viceversa



Antítesis
Contrast que neix de l’acostament de dues idees, expressions, etc., que s’oposen l’una a l’altra.



Paral·lelisme
Figura retòrica que consisteix en la repetició literal, parcial o completa, de diversos grups de mots o unitats sintàctiques, o en la coordinació d’elements de funció idèntica o semblant



Elipsis
Figura retòrica que consisteix en què un dels elements ha estat suprimit ja que queda sobreentès pel context



Hipèrbole
Figura retòrica que consisteix a substituir el terme propi per un altre que n’augmenta o en redueix la designació d’una manera exagerada

No hay comentarios:

Publicar un comentario